divendres, 24 de desembre del 2010

Compres i preparatius nadalencs, al final un xic de disbauxa.


De bon mati a la Boqueria, a cercar els ingredients per la sopa de Nadal (oxtail soupe, sopa de cua de bou) que he posat en marxa i ha bullit el que calia (hores), altres preparacions paral·leles i no us penso cansar amb les explicacions.  Mes compres de cara ala festa i tot el dia a la cuina, això es el que passa quant cal fer dinar de Nadal per 18 persones (no us ho recomano, encara que jo ho faig). Em fa una mica de vergonya explicar el que cuino pel Nadal familiar, donada la fam que hi ha al mon, però per mi es una festa celta i soc fidel als meus orígens.
Cansat de treballar a la cuina, m’he negat a fer sopar i em acabat al Alt Heidelberg, de la Ronda, la Teresa i també l’Arnau i l’Alba, amanideta de patates, i de morro de vedella, clàssics del local. I cada un el seu entrepà, hamburgueses i demés, el meu entrepà, de Grobe, una excel·lent salsitxa, per que ho haig de dir es un lloc que conec des que era petit, el meu pare era client habitual, i la qualitat dels productes sempre ha estat immillorable, en fi un lloc al que tinc veritable estima.  Després he sortit, es clar, la festa ha estat al Ginger, amb en Jordi i en Joan primer i després amb la Nuria i la Cristina, dues dones com cal. Dels vins cal que digui que ens em mogut per la Ribera de Duero i un ecològic del Penedès, i jo diria que falta oferta dels vins del país, i no es culpa del local.