diumenge, 19 de desembre del 2010

Dia complert. Tast de vi, més tard, d’oli i més....

Al matí fira del gall a Vilafranca, tast de vins negres del Penedès, n’he probat un parell que m’ha semblat força bons, però m’ha semblat més interessant la fira que hi havia al voltant, a part de l’aviram que era gloriós. Productors artesanals i demés, una parada de tomacons, per exemple. Després tenia dinar a S.Jaume Sesoliveres a casa de la Núria i en Jep, en realitat era el que en diem una rosta, el tast de l’oli de l’any i que dura tota la tarda i més, viandes de tot tipus: coques de recapte, vedella, pollastre, cuinat de meravella, tot productes ecològics, que us penseu, son gent que ho tenen molt clar i treballen d’això, a més vins i caves a dojo, formatges artesans, pastissos, carquinyolis, i una cosa marroqui, que ha portat en Pascual, de nom “smetta” (es una aproximació fonètica, no ortogràfica), una mena de serradures de color fosc, que duien ametlla, sèsam i una barreja d’espècies i herbes equilibrada i bonísima (m’encanta i procuraré saber com es fa).  i després cafe i copa a casa la Jan i en Pep, ja de nit, i ara estem amb una ampolla de negre del Penedès, pernil d’ànec, paté de foie, formatge... Jo crec que m’he mort i estic ja al Paradís, o ... al cel.   Fins demà.