diumenge, 30 de gener del 2011

Dia de descans i sopar amb convidats.

Me llevat tard i amb mandra, ni tan sols he sortit de casa en tot el dia.  Dinar de macarrons pels altres i jo m’he preparat una bona escudella, amb col, cigrons, botifarra negre, arròs i fideus, feia dies que no en menjava i em venia molt de gust, amb un bon Montsant negre del 2007. Bona migdiada per ajudar a passar la tarda i un xic de lectura i ja em estat al sopar.
Teníem família convidada i he preparat trinxat de col i patata, que un cop bullida he posat a la paella amb all trinxat i enrossit, fins deixar-la ben daurada.  Desprès pa amb tomàquet, pernil, embotit i formatges, i per arrodonir he preparat una truita de bacallà, seguin les instruccions del Ignasi Domènech, el llibre de cuina basca.  En una paella he fregit pebrot fet a daus petits, un cop un xic fet he tirat alls trinxats i en daurar un poc, el bacallà remullat i trinxat afegint al cap de poc julivert trinxat.  Al moment de fer la truita he barrejat aquest preparat amb els ous batuts amb sal i pebre i he fet la truita rodona i gran, que érem colla, deixant-la ben daurada.  Hem buidat l’ampolla de Rioja criança 2007,que havia portat el meu cunyat, i ens hem quedat ben satisfets per anar a dormir, que demà es dilluns i sant tornem-hi.