diumenge, 6 de març del 2011

Diumenge tranquil,calçots i sopa de congre.

Com que el dinar havia estat lleuger, aperitiu, calçots i vedella rostida, per sopar he preparat quelcom mes contundent.  Ahir vaig posar a remullar uns bocins de congre sec i un bon grapat de cigrons (Cigronet del Anoia) amb aigua i bicarbonat (sempre en poso amb els cigrons) i aquest vespre he posat a coure les dues coses en aigua (de garrafa) a foc baix fins que han estat els cigrons gairebé cuits, llavors he afegit un bon sofregit de ceba que tenia preparat, una picada d’all i safrà i l’arròs suficient per deixar una sopa clareta, en cuit l’arròs cap a taula, la trobo una excel·lent sopa quaresmal.  Per acabar he menjat una mica de les postres, que han sobrat del migdia “panna cotta” (literalment del italià: nata cuita), ho vaig preparar ahir amb llet i nata i un sobre que m’havia portat la meva jove, que treballa a la Rívali, que porta la proporció justa de sucre i gelatina per fer aquest plat, que es d’aspecte similar a un púding i que després es decora amb fruites (maduixes) i caramel (jo he fet servir sucre, un poc d’aigua i melmelada de fruits vermells, bullint la barreja i deixant-la amb textura de xarop).  Es bullen quatre parts de llet i una de nata líquida i fora del foc es barreja amb la gelatina i el sucre, desfent-ho be, s’aboca en un motlle i es posa al frigorífic per que qualli.  Es serveix desemmotllat en una safata, i ben guarnit. Es lleuger i exquisit.