divendres, 1 d’abril del 2011

Preparant la maleta i sopar de restes.

Don si, he estat preparant la maleta, ja que demà dormiré a l’hostatgeria de Poblet, on te lloc el congrés anual de l’Associació Catalana d’Enòlegs.  Es celebra al vespre la Nit de l’Enologia, on es lliuraran diversos premis, amb que l’associació distingeix cada any la tasca de diferents enòlegs, prèvia votació popular dels associats.  M’han demanat que prepari jo el cocktail de benvinguda als assistents, així ho faré i per l’ocasió he creat un cocktail que du per nom Sumoi Cup, la base del qual es un espumós rosat, elaborat amb aquesta varietat: el Sumoi o Sumoll, varietat que després de ser eliminada gairebé arreu, ara està despertant gran interès, gracies a esforços concrets d’alguns enòlegs, que han sabut elaborar-lo amb tota correcció.  En fi demà espero poder-vos explicar com ha anat el sopar.
Avui amb força mandra m’he preparat una sopa amb brou de pernil, que havia congelat i un petit resto de cigrons estofats, no ha estat necessari posar-hi botifarra negre, que els cigrons ja en duien, i amb arròs i fideus ha quedat d’allò mes bé, a taula el seu parmesà. Per beure m’havia pres d’aperitiu un vi blanc alemany, un poc dolcenc, un Rheinhessen i amb la sopa m’he acabat el Penedès negre d’ahir.  I a dormir ràpid que demà cal estar descansat.