dimarts, 28 de juny del 2011

BCN, Tastúlia perfecta, unes copes i sopar a casa fora d’hora.

Però ha valgut la pena, la Tastúlia del Ateneu, amb la presencia de Jaume Subirós, que ens ha delitat amb histories i anècdotes del Hotel Empordà, i la d’en Pep Salsetes que ens ha deixat satisfets a tots amb els seus plats de Josep Mercader, les anxoves de Cadaqués, autèntiques de dona del poble, que ha portat l’Angel, en fi, tothom ha gaudit d’una sessió gastronòmica, d’alta volada i irrepetible, i no puc per menys agrair a en Jaume Subirós el seu valuós i esplèndid regal a tots els assistents, ni més ni menys que la darrera publicació de la casa, “Histories del Motel”, a càrrec de Miquel Berga, es una cosa que un agraeix de tot cor.  Hem tastat apart de les anxoves, la mousse d’escalivada i l’amanida de faves a la menta, al seu punt, que ens ha fet en Salsetes.  La sessió ha estat llarga i feliç.  Els quatre de sempre hem acabat al jardí del Ateneu amb la penúltima copa.  I és clar de camí cap casa m’he entrebancat al Groucho, que m’he trobat amb la Berta, filla de la meva amiga Montse i que està aquí de vacances, m’ha cantat, acompanyada de la guitarra, una cançó preciosa, que m’ha deixat emocionat.
Ja a casa, ho endevineu, si avui es dilluns... toca hamburguesa!. Poca conya avui, que vaig cansat, feta a la planxa, amb força oli (en realitat queda com fregida i està suportable) al girar-la un raig d’oloroso, entre dos llesques de pa, torrades per la cara exterior i untades per la interior amb la salsa del vitello tonnato d’ahir.  Per entrant un bol de gaspatxo de pot que havia portat la Tere i per beure no he pogut resistir d’obrir una ampolla d’un vi negre, garnatxa i Carinyena, que a mi m’agrada força, de una gran empresa del Penedès, que m’he quedat parat, no porta cap denominació d’origen, i això em fa pensar que algú no està fent les coses bé.