divendres, 12 d’agost del 2011

Del Delta a la muntanya pregona, de l’Ampolla a Gratallops i més.


Aquest matí ens hem acomiadat de la Iolanda i en Marc, agraint la magnifica estada a casa seva, a L’Ampolla i hem agafat carretera cap a Tortosa, hem parat a Benifallet a fer un cafè, i boig com soc, m’ha semblat veure en marxar un vell amic, en Juan de los Espíritus, que vivia al nostre poble i que sé que ara viu allà, m’ha semblat veure’l assegut en una taula del cafè del poble, no m’he parat a comprovar-ho, a cops més val deixar el passat com està.  Hem seguit ruta fins a Mora d’Ebre i Falset, on hem comprat vi i llaminadures i una mica de “sorra” o ganyims, com en diuen allà (tonyina de ventresca, salada).  Més carretera i just abans de Gratallops hem parat a dinar, a la Cassola, feia un grapat d’anys que no hi anava i m’ha alegrat veure que seguien igual, amb les seves racions monumentals, de qualsevol cosa i el seu servei casolà. Aprofitant que hi havia aire acondicionat, m’he tret el mono d’escudella que m’agafa cada estiu i he repetit fins i tot un parell de cops,de la sopera personalitzada que et serveixen.  I hem continuat pel sempre sorprenent paisatge del Priorat: Torroja, Porrera, fins al Coll de la Teixeta, on ja tot és tirar milles fins a Reus i encara m’he negat a agafar l’autopista: La Secuita (de bons records vinícoles i gastronòmics per mi), Bràfim, Vilarrodona  i ara sí autopista fins a casa, al Bedorc.
El sopar ha estat senzill, gaspatxo de pot, com sempre i uns seitons fregits, que ens ha donat temps de passar a comprar en arribar.  Carajillo al Cafè, i més amb els habituals, que al cap i a la fi demà no cal que em llevi d’hora.