dimarts, 27 de setembre del 2011

Presentació de llibre, l’Ascensor, retrobades de gent.



En previsió del que pogués venir, he berenat fort en arribar a casa, un parell de sanwich, d’aquells meus (tomàquet a rodelles, cogombre en conserva, agredolç, oli d’oliva i en un, pernil dolç i a l’altre seitons marinats, de l’aperitiu de diumenge), amb una cervesetta , m’han posat a punt per anar a la presentació del llibre de l’Angel, de l’Ascensor, que no havia tornat a escriure res des de el memorable Nits de Bars, ara va més enllà: Barbaritats (histories de bars), no l’he llegit encara però n’he sentit forces trossos llegits per l’Angel, a peu de canó aquests darrers temps i puc assegurar-vos que la cosa promet. Ah! i diu que en te més en cartera....   La presentació en si m’he l’he perduda, el local era ple de gom a gom, impossible entrar i amb la calor regnant, tampoc m’hi he escarrassat massa, i m’he quedat al carrer, que també era força ple, per exemple, amb la gent de Comanegra, l’editorial que publica els meus llibres, i que han aprofitat per comunicar-me que m’han posat en el consell assessor de la casa, encantat és clar.  Força gent coneguda, i en especial gent que feia molt temps que no veia, com la Plumeta, en Carles del Kaos Mil, la Nuria, que ha recordat haver comprat el meu primer llibre allà mateix, el dia de la presentació (l’any 1991), i molts més amics, en fi una vetllada perfecte.  
Poca gana per sopar, penseu que hi havia barra lliure... de beguda.   Tampoc hi havia res fet a casa, he reincidit en els sanwich, ei! a la tarda en anar cap a casa he comprat un pa de motlle, integral i sense additius, m’han dit que el conservés a la nevar per aquest motiu.  He  sucat el pa amb tomàquet, oli d’oliva del Bedorc (de on si no) i meitat salmó fumat i meitat sardina salada en oli, una mica de vi i cap al ordinador a posar-vos tot això.