dilluns, 23 de gener del 2012

Altre cop dilluns, tornem a començar.


Els dilluns tenen un no se que d’ensopits, una mica de melangia si voleu, però cal tirar-los avall com la resta de dies i no capficar-s’hi massa.  Res com un bon llibre i una copa del vi adient, però sobretot un sopar que agradi.
He fet crema de carabassa i a més del sofregit de ceba habitual i les patates, he fet cas d’en Salvador, del mercat de Piera, a qui vaig comprar verdures dissapte i em va dir que ell hi posava una picada d’avellanes, he fet doncs una picada amb all, avellanes i un poc de pebre vermell, desfeta en vi ranci i l’he abocat en bullir el conjunt, l’hi ha donat un punt molt agradable i saborós.  De segon hi havia hamburguesa (per variar) i avui m’he limitat a fer una bona salsa per acompanyar-la.   En un casso he posat oli i he fet enrossir ametlles trossejades (resto de arrebossar panellets, que he trobat al armari) remenant sovint perquè quedessin torrades per igual, desprès he posat porro abundant, trinxat molt finet i l’he deixat sofregir amb un bon raig de brandi català. Ja ben sofregit he afegit brou amb una mica de farina deixatada, per espessir i he deixat bullir cosa de 20 minuts, al final l’he realçat amb una mica mes de brandi i un poc de pebre negre, ha quedat molt exquisida. Després de fregir l’hamburguesa, he posat un bocí de pa a la paella deixant-lo enrossir be (¡visca el colesterol!).  Per beure he encetat un rosat de Costers del Segre, Cabernet i Merlot, 2009 potser un pel vell, que ja virava a color coure, però encara força interessant.  

1 comentari:

Cuina Cinc ha dit...

Hola,Pere, fa poc que he descobert el teu blog buscant un escrit de Nèstor Luján.
Tenim el teu llibre. M'agrada.
Ben trobat,
Fa poc que he començat el meu blog. Em falta completar coses, aniré fen
salutacions