divendres, 6 de gener del 2012

Dos dies distrets, barça i Cavalcada de Reis.

Dimecres vaig anar, per raons de treball al Bages, vaig aprofitar per retratar el pou de glaç, mig partit, que hi ha a Horta d’Avinyó, a peu de carretera.  Es curiós pensar que en aquests dipòsits subterranis s’emmagatzemava la neu al hivern per disposar-ne en les èpoques de més calor, en carros ben protegits amb palla i viatjant de nit, el glaç arribava fins a les ciutats per a us de la noblesa i gent rica, per refredar begudes i sorbets, les coses eren ben diferents abans de la invenció de les neveres i el gel industrial.  Vaig fer dinar a Avinyó, a la Fonda, un dinar d’aquells de poble: sopa, albergínies farcides, bacallà amb samfaina, postres i cafè, un bon tip. Al vespre es clar no tenia gana i vaig picar una mica de tàrtar de tonyina al Ginger, compartida amb en Joan i desprès varem anar a gaudir del magnífic joc del Barça al Mesón Burgalés, amb la gent del barri.  
Ahir tenia família a casa, a veure la Cavalcada de Reis i com no, a fer el berenar sopar, embotits, pa amb tomàquet, pizzes ràpides, patés diversos i força vi, jo no vaig picar gaire, que havia quedat amb l’Angel i en Jordi pel sopar tradicional de Nit de Reis al Gelida, vaig menjar unes llenties estofades molt ben posades i el fricandó de la casa, que és una gloria, una darrera passada per les paradetes de la Gran Via i cap a casa, a deixar els regals a punt per l’endemà.