dijous, 23 de febrer del 2012

Dos dies més al cabàs i demà divendres.

Ahir tenia fumada de concurs al Pipa club, un cop al mes cal acomplir el ritual i participar en la fumada social de l’entitat, es puntua individual i per equips i a final de temporada es fa una festa per donar els premis.  Vaig passar després pel Ginger un moment i vaig anar a sopar a casa, la Teresa havia fet verdura (patata i coliflor), la vaig aixafar amb una forquilla i ben barrejada amb salsa romesco, la vaig posar a la paella antiadherent, amb oli, a cops de canell, l’hi vaig donar la forma que veureu a la foto, com una truita gruixuda ben torrada.  La vaig acompanyar amb unes croquetes que la Tere havia descongelat i fregit. I a dormir que era tard.
Encara tinc per tastar el blanc del Baix Penedès (ho faré el cap de setmana) i justament ahir em van regalar una ampolla de rosat, Merlot de la D.O. Penedes, fet a les valls encisadores del Garraf, un petit celler que elabora amb cura i estima les seves vinyes, en terrenys calcaris específics, que sumen un regust mineral a la fruita pròpia de la varietat, un vi encisador, d’aquells que es deixa beure, el vas gaudint i sense adornar-te’n vas buidant l’ampolla.  l’he obert abans de sopar i sort que havia fet escudella amb les verdures liofilitzades habituals, amb oli i miso i al final amb una mica de pasta de sopa (llavor de meló, se’n diu i està un poc oblidada), a taula amb el seu Parmesà, de segon la Teresa ha preparat el seu fetge de cabrit habitual, amb all i julivert, el vi ha estat un bon company amb tot plegat i l’he seguit bevent mentre posava el bloc.