dilluns, 5 de març del 2012

Diumenge, dinar acurat i una mica de marxa al vespre.

Avui he aprofitat per dormir, m’he llevat a una hora de senyors (noctàmbuls, això sí) i he esmorzat a l’antiga: Xocolata desfeta amb melindros (i amb pa torrat amb mantega, que m’agrada més).  Per dinar he fet el que les normes clàssiques de cuina diuen que no s’ha de fer: servir dos plats al forn. Es evident que la norma és d’un burgès sobrat, a pagès quan s’encenia un forn de llenya, a part de fer-hi el pa, s’aprofitava per coure un bon grapat de coses.  Be, he fet coca de recapte (verdures solament) i una mica de xai a la provençal. L’aperitiu ha estat amb les restes gregues d’ahir i una mica de ronyons al xerès, que vaig reservar (per cert contra tota lògica i xerrameca de la Teresa n’ha menjat tothom, soc el primer sorprès, que consti).
Al captard, he anat a Sant Andreu a veure l’amic Thierry (La Cocteleria de Sant Andreu), el meu Negroni habitual, un rom que m’ha fet tastar (genial) i alguna cosa més, no m’he quedat al concert avui, però he sentit l’assaig dels músics i la cosa prometia.  En sortir he parat al Versalles, un parell de croquetes i una cervesa per assentar l’estómac.  A casa m’he preparat una escudella amb brou (congelat), aigua, botifarra negre, cansalada, un poc de patata, arròs i fideus, amb un xic de miso per donar color. Com que estava un xic moix, m’he obert una ampolla de Bordeus, de baix preu, que no estava gens malament.  I demà Sant Tornem-hi.