diumenge, 18 de novembre del 2012

Encara algun bolet i uns bons platillos.




Cap de setmana a ciutat, dissabte al mati alguna compra a la Boqueria i au a cuinar tot el dia, vaig fer per dinar un platet força bo, unes cols de Brussel·les, bullides en aigua i sal una dotzena de minuts (ja se que direu que encara és aviat per aquesta verdura i es cert que aquí es fan mes cap al hivern, però, pel que vaig esbrinar, aquestes venien dels Països Baixos, és com dir que eren autentiques, de Brussel·les, potser allà son més primerenques), per altre banda en el paellot vaig fregir alls abundants a bocins grossos, en ser rossos vaig posar porro a rodanxes fines i rovellons petits sencers i mitjans trossejats. Un cop ben ofegat el conjunt, les cols ben escorregudes, uns tombs i cap a taula, va quedar realment bo, pels qui agraden aquestes cols, és clar. El dinar el varem completar amb unes costelletes de cabrit arrebossades, que agraden a tothom.


  A la tarda vaig posar a coure el brou, hi vaig fer coure una pilota, que servirà de tall per algun dia de la setmana, també vaig preparar una crema de verdures per sopar, aprofitant l’aigua de coure les cols, ceba, pastanaga, api, xampinyons, carbassó, patata, amb oli, sal, miso i en passar-ho pel pimer uns formatgets en porcions.  Em vaig prendre un descans per veure el Barça abans de sopar i avui he continuat el matí a la cuina, una samfaina complexa, amb ceba, porro, pebrot, tomàquet, albergínia, carbassó, oloroso sec, allargada amb un poc de farina i brou de l’olla.  M’ha servit a l’hora de sopar per coure unes rodanxes de tonyina de costa, enfarinades i fregides prèviament, tan sols uns minuts i deixades reposar una bona estona abans de menjar, que la salsa penetrés el peix i el fes melós.

  La carn del brou (bou i peu de vedella, tallada a bocins) l’he posat en una salsa feta amb un sofregit de ceba i all, orenga i vi ranci, després tomàquet sofregit (de pot), i un parell de culleradetes de concentrat de tomàquet, un poc de brou amb farina dissolta en fred i al cap d’una estona en ser la salsa ja feta, olives farcides tallades a rodanxes i la carn d’olla, una mica de xup-xup i ens ha servit de tall pel dinar, després d’un bon plat d’escudella de galets, ben espolsada amb parmesà.